Full moon party - fietstocht - herenigd - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Daphne Bruggen - WaarBenJij.nu Full moon party - fietstocht - herenigd - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Daphne Bruggen - WaarBenJij.nu

Full moon party - fietstocht - herenigd

Blijf op de hoogte en volg Daphne

20 December 2016 | Thailand, Bangkok

KRABI
Na anderhalf uur op de boot en vier uur in een busje kwamen we aan in Krabi. We zijn gelijk een beetje de stad gaan verkennen. De afgelopen week waren we op rustige eilanden waar zelfs op sommige geen verkeer was en nu waren we weer in een relatief grote stad. Ons hotel zat vlak bij een rivier met een soort boulevard. Ik zei gelijk: 'oh hier kan ik wel hardlopen'. Ik heb alleen niet de kracht gevonden om het te doen haha! savonds lagen jut en jul weer om 22:00 in bed, om de volgende dag fit te zijn.

De volgende dag gingen wij weer een scooter huren! Het was prachtig weer dus het was eindelijk weer tijd voor het strand! We gingen naar Ao Nang beach, wat 20 kilometer verderop lag. In het begin reden we gewoon op een saaie weg, maar op een gegeven moment reden we tussen super mooie natuur met rotsen. Ik kon natuurlijk niet teveel om mij heen kijken, want ik moest goed opletten op de weg want je rijdt daar gewoon op de snelweg. Na een half uurtje touren kwamen we aan bij het strand. Op Google zag het strand er toch wat mooier uit, maarja we waren allang blij dat we überhaupt op het strand konden liggen! Het voelde echt weer als vakantie (ik hoor jullie nu denken, maar daph jullie hebben 3,5 maand vakantie!) Daar geef ik jullie gelijk in, maar toch voelde het zo! Rond vijf uur was de zon weg en gingen we weer met gierende banden naar huis. De wegen op Krabi zijn echt heel goed en op de meeste wegen is er ook een aparte rijbaan voor scooters. Terug bij het hotel gingen we nog even bij de buren (een pub) zitten om wat te drinken en spelletjes te spelen. De planning was om na het eten ergens een drankje te doen, maar ook hier hadden we geen kracht voor en gingen lekker in bed liggen om samen the notebook te kijken, omdat Sarah het niet kon geloven dat ik deze film nog nooit gezien had. Na een uur had ik al wat traantjes gelaten en aangezien het al laat was besloten we om de rest morgen te kijken.
De tweede dag op Krabi gingen we weer met ons scootertje naar het strand. Met 35 graden lagen we ongeveer om de 10 minuten in het water om even af te koelen. Na het avond eten gingen we naar de avond markt, maar dat stelde vrij weinig voor. Dus we gingen weer naar onze kamer om verder te huilen bij de film. Ik kan mij niet herinneren dat ik zo heb gehuild bij een film haha!

Dag drie gingen we naar railay beach. We moesten eerst weer naar Ao Nong beach en vanaf daar gingen we met een long tail boot naar raily beach. Het was maar 10 minuten varen, dus prima te doen. Het strand was heel mooi, het water was niet helder, maar de omgeving was heel mooi, hier konden wij ons wel een dagje vermaken. We hadden al gehoord dat er daar apen waren, maar dat die vaak wat hoger zitten. Tijdens de lunch hoorden we ineens mensen gillen en lachen, een aap had eten van iemand zijn bord afgepakt. Ik kan je vertellen: je zit dan niet meer heel rustig daar, helemaal niet als je net als ik yoghurt met vers fruit, met onder andere bananen had besteld. Na het eten wisten we dan ook niet hoe snel we terug moesten naar het strand! Rond half 5 gingen we met de boot terug want er kwamen donkere wolken aan. Waar we er op de heen weg nog 10 minuten over deden, denk ik dat we er nu ongeveer het dubbele erover hebben gedaan. De zee was zo wild. We kwamen dan ook van die boot af alsof we net een duik in het water hadden genomen, zo doorweekt waren we door de zee. We wilden eigenlijk nog winkeltjes kijken, maar aangezien we dachten dat het ging regenen gingen we maar gelijk naar huis (het heeft niet geregend). Toen we bij ons in de straat aankwamen was het heel druk met auto's en mensen. Kinderen liepen in hun school uniform en verder was iedereen in het zwart. We dachten gelijk dat het wat met de koning te maken had, maar de koning is de 14de overleden en het was vandaag de 9de. We trokken onze stoute schoenen aan en vroegen bij de receptie van het hotel wat er was. Hij vertelde dat de nieuwe koning straks zou komen. Hoe bijzonder is dat!? 14 oktober kwamen wij aan in Bangkok en hebben we de eerste dagen van diepe rouw meegemaakt en nu bijna 2 maanden later zijn we in Krabi en komt de nieuwe koning langs!

Bij de buren hebben we een bucket genomen wat toch wel lekker viel.. Tranen van het lachen (ja, na 3 maanden hebben we het nog steeds leuk samen) en spelletjes gedaan.
Toen we bij de hoofdstraat kwamen zat iedereen op de grond en er stond overal politie. Wat een timing, we kwamen precies aan toen de auto van de koning voorbij reed. Daarna stond iedereeen direct op en leek alles gewoon weer verder te gaan. Na het eten hoorden we fluitjes en renden iedereen weer naar de hoofdstraat. Weer kwam de koning voorbij, iedereen zei iets en waren met Thaise vlaggetjes aan het zwaaien. Het was een bijzonder moment wat we niet meer zullen vergeten. Thuis hebben we expeditie robinson gekeken en zijn we lekker gaan slapen.

10 december was dan eindelijk de dag aangebroken waar ik al zolang naar uit heb gekeken: Khoa sok national park!! Toen ik afgelopen jaar met Iris en Chanise in Thailand was hadden we er helaas geen tijd voor. Ik zei toen nog: ' goede reden om ooit nog terug te gaan, want ik moet hier naar toe'. Niet wetende dat dit nog geen jaar later het geval zou zijn. Ze zeiden dat het maar twee uur zou duren, opzich logisch want het was 104 kilometer. We hebben er ruim vier uur over gedaan!! We zaten met twee Nederlandse meisjes in de bus die ook naar ons hostel gingen. We sliepen in een bungalow aan de rivier. We boekten een tour voor de volgende dag met overnachting.

KHOA SOK NATIONAL PARK
We werden om 09:00 uur opgehaald en toen we de deur van het busje open deden hoorden we: 'hey Sarah en Daphne'. Hoe toevallig, het waren vier jongens die wij een weer eerder in koh lipe hebben ontmoet. Toen die twee andere meiden eraan kwamen bleken zij elkaar ook al te kennen uit Pai (noorden van Thailand). We gingen dus met een leuke groep richting het national park. Bij de piet aangekomen gingen we met een long tail boot naar onze slaapplek. We hadden trouwens alleen onze dag rugzak mee, we mochten onze backpack in onze bungalow laten. Eindelijk waren we er dan, varend door het national park. Het voelt net alsof je door een ansichtkaart vaart. Het was prachtig weer, dus dat maakte alles nog mooier. Na ongeveer een uur varen kwamen we aan bij onze verblijf plaats, hutjes gebouwd op het water. Precies zoals ik het mij had voorgesteld! We sprongen gelijk in het water en pakten een kano om gezellig met ze alle op het water te dobberen. Na de lunch gingen we op avontuur. Met de boot gingen we naar punt waar ze wandeling begon. Het hele pad was vol met modder, in het begin probeer je er nog omheen te lopen, maar op een gegeven moment merk je dat het onbegonnen werk is om je schoenen schoon te houden en loop je er gewoon doorheen. We hadden allemaal een waterdichte tas gekregen om onze spullen in te doen, en dat was ook nodig want we kwamen bij een rivier aan waar we tot aan onze buik door het water liepen. Daar liepen we dan, met doorweekte kleding, lopend door de modder. Na anderhalve kilometer kwamen we aan bij een grot. Ook in de grot was water, wat soms alleen tot je enkels kwam en soms moest je zwemmen. Ik twijfelde heel erg om te gaan, omdat ik het echt heel eng vond. Maar ik ben deze reis al zoveel angsten aangegaan dat ik vond dat ik deze ook moest doen. Het was soms best pittig, maar het was echt heel leuk, er hing ook een touw waar je je naar boven moest trekken. We hadden weer een expeditie robinson gevoel!! Daarna gingen we weer anderhalve kilometer terug lopen. Ik leek wel bambi op het ijs. Ik was echt bang om te vallen, omdat ik zo bang was om op mijn schouder te vallen of om een verkeerde beweging te maken. En ja hoor, toen we er bijna waren ging ik vol onderuit, ik viel op mijn knieën, dus buiten vieze kleding had ik gelukkig niks.

Thuis hadden we weer een uur vrije tijd voordat we gingen avond eten. Jullie kunnen vast raden wat het was! Na het eten we op night safari. Het was echt pikken donker. De guides zochten met zaklamp naar dieren, we hebben wel wat oogjes gezien maar geen idee waarvan. Op een gegeven moment werd de motor en de zaklampen uitgezet. Dat was heel mooi, je hoort zoveel dieren door elkaar en wij waren allemaal stil. Na terugkomst hebben we met onze groep nog wat kaartspelletje gedaan en gingen we lekker slapen. We zouden om 06:40 uur weggaan en we hadden met elkaar afgesproken om om 06:15 met ze alle een ochtend duik te nemen. Zo gezegd zo gedaan. We konden onze dag niet beter beginnen.

Daarna stond er een morning safari op de planning. We hebben een toekan gezien en apen die van boom naar boom slingerende. Na het ontbijt was het moment waar we tegenop zagen: een hike!! De zoveelste van de reis, maar zoals gezegd went het nooit. Gelukkig was het nu niet door de modder (af en toe een beetje). Achteraf gezien viel die mee, soms stijl omhoog maar hij was prima te toen. We kwamen nog bij een mooi uitzicht punt en daarna gingen we weer naar een grot, deze keer gelukkig zonder water. Deze grot was echt heel leuk, hij was mega groot en mooi, maar wel met heeeel veel vleermuizen (en muggen)
Terug gingen we dezelfde route terug en weer toen we er bijna waren lag ik met mijn snufferd op de grond. Ik viel gelukkig op mijn linker zij, maar wel vol in de modder en ik had wat schrammetjes. Gelukkig konden we beneden weer onze bikini aantrekken en heerlijk een frisse duik nemen. Na de lunch gingen we terug naar de pier om de bus terug te pakken. De meiden gingen door naar Koh Phangan en de jongens kwamen in het zelfde hostel slapen als ons, dus toen we bij waren gekomen bij het zwembad hebben we met ze alle een massage genomen en zijn we gezellig uiteten geweest om vervolgens na wat drankjes te gaan slapen.

KOH PHANGAN
De volgende dag gingen we met zes man sterk richting Koh Phangan. Eerst gingen we met de bus naar Surat thani om vervolgens met de boot verder te gaan. savonds hebben we lekker gegeten en na een bucket op het strand gingen we naar de jungle party. We hadden tot twee dagen daarvoor geen idee dat die er ook was, maar deze twee oma's hadden wel weer zin in een feestje Het was een zeer geslaagd feestje en om 04:30 lagen we in bed. Vraag mij niet hoe, maar om 09:00 was ik al wakker en om 00:00 lag ik op het strand. Saar lag nog lekker te slapen en kwam mij smiddags gezelschap houden. Na het avond eten gingen we naar de jongens toe voor een drankje. Zij hadden verf gekocht dus wij zaten daar met z'n zessen onzelf helemaal onder te verven om onszelf klaar te maken voor de full moon party. Het was echt om de hoek dus we konden lopend erheen, scheelt weer want met een feest een tuk tuk vinden is een drama! Wat hebben wij een leuke avond gehad!! We hebben zo lang naar deze avond uitgekeken dat ik zelfs bang werd dat het juist daarom tegen zou vallen. Gelukkig niet! We hebben er een goed feest van gemaakt!
De laatste volle dag op Koh Phangan regende het, maar wij hadden toch een date met ons Bed.

Savonds gingen we met de meiden en jongens uiteten om de leuke dagen samen af te sluiten. Toen was het alweer tijd voor ons laatste eiland: Koh tao het eiland waar we zo naar uit keken. We kwamen aan het eind van de middag aan dus hebben lekker rustig aan gedaan en savonds onzelf getrakteerd op overheerlijke sushi!! De volgende dag werd onze angst werkelijkheid, het regende!!! Het heeft de hele dag niks anders gedaan dan geregend, dus maar massage genomen en savonds onzelf getroost met weer sushi! Het was een lastige keuze, maar we besloten om een dag eerder dan gepland terug te gaan naar Bangkok.

18 december kwamen we na 2 boot ritten, en bus rit, een vlucht en een taxi rit terug in Bangkok. De plek waar 14 oktober ons Azië avontuur begon en nu zijn we hier om onze laatste dagen door te brengen. Het was ook weer tijd om onze Australië vriendinnetjes te zien, waarmee we dezelfde terugvlucht hebben. We hadden een hostel dicht bij de khoasanroad dus savonds hebben wij die even met ze vieren onveilig gemaakt!
De volgende dag stonden we na een kort nachtje om 13:00 uur fris en fruitig klaar voor de fietstocht van Co van Kessel. Afgelopen januari heb ik met Iris de drie uur durende gedaan en vandaag gingen we voor de vijf uur. Het was echt weer zo leuk, je komt op plaatsen waar je anders nooit komt. Daarna was het tijd voor het moment waar we ona zo op verheugd hebben: we gingen naar het resort waar we de laatste twee nachten slapen! Ik kan je vertellen, ik denk dat elke backpacker zo zijn reis wilt eindigen. We hebben in ieder geval niks te klagen!

Vandaag heerlijk dagje bij het zwembad gelegen en we komen net terug van de shopping mal.
Morgen kunnen we nog heerlijk een hele dag genieten bij het zwembad. Love it!!

Kussssies!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Daphne

Actief sinds 04 Sept. 2016
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 7511

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

04 September 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: