De eerste avonturen... - Reisverslag uit Townsville, Australië van Daphne Bruggen - WaarBenJij.nu De eerste avonturen... - Reisverslag uit Townsville, Australië van Daphne Bruggen - WaarBenJij.nu

De eerste avonturen...

Blijf op de hoogte en volg Daphne

19 September 2016 | Australië, Townsville

Zondag was het tijd om het strand op te zoeken. Toen we bij het bus station van Mission Beach aankwamen werden we opgehaald door een shuttlebus. Veel hostels doen aan deze service, wat wij uiteraard helemaal prima vinden! Nadat we de spullen op de kamer hadden gezet gingen we naar het strand. Wat was dit een prachtig strand. Hier hebben we de rest van de dag doorgebracht. Toen we terug bij het hostel kwamen werd er gevraagd of we op de foto wilden voor op de site en hostelworld. We denken er dus nu aan om onze modellen cariere hier op te bouwen en nooit meer terug naar Nederland komen.....

De volgende dag was het plan om de hele dag op het strand te liggen en iets te doen aan ons Nederlandse kleurtje, maar in plaats van dat werd het een chill dag bij het hostel en een date met onze ereader. Het heeft de hele dag geregend. Rond 08:00 uur was het even droog en ik besloot om te gaan hardlopen over het strand. Helemaal geen straf om hier hard te lopen.

We hadden al van meerdere mensen gehoord dat er om de hoek een bar zit waar in de avond alle backpackers komen. Dat hoef je maar 1 keer tegen ons te zeggen, savonds stonden wij ons helemaal op te tutten om vervolgens naar de bar te gaan. Bij de bar aangekomen bleek die dicht te zijn..... Dus in plaats van een avond omringd door levensgenieters, lagen wij om 22:00 heerlijk in ons bed een boek te lezen. Ook geen straf!

Dinsdag was het tijd om onze reis voort te zetten richting Townsville, een rit van 4 uur. Ook dit was een makkie voor ons. Zolang wij samen zijn vermaken wij ons prima. Toen we aankwamen bij het hostel hoorden we dat we een upgrade hadden gehad naar een privé kamer, heel fijn natuurlijk. In de middag gingen we een rondje door de stad lopen en gingen we alvast kijken wat voor supermarkt er was, achteraf hadden we dat misschien beter niet kunnen doen, Sarah en ik hebben namelijk een zesde zintuig voor makeup en verzorging producten, dus ook in de supermarkt werden we gelijk naar die afdeling getrokken. We stonden daar echt als twee kleine kinderen in een speelgoedwinkel. Allebei een paar dingen gekocht want tja, je kan nooit genoeg make-up hebben. We kochten ook een Australische simkaart, zodat we altijd internet hebben om dingen op te zoeken. Toen we terug kwamen in het hostel kwam er een Franse jongen naar ons toe en vroeg of we mee wilden lopen naar castle hill. Misschien hadden we van te voren ons moeten inlezen wat het was, want het bleek een wandel route van 2 kilometer te zijn die alleen maar bergopwaarts gaat. Vraag ons niet hoe we naar boven zijn gekomen, maar met bloed, zweet en tranen hebben we het gered en hebben we een prachtige zonsondergang gezien. Dat was wel even een moment dat we trots op onzelf waren en we hebben onszelf beloond met wat wijntjes in het hostel samen met andere backpackers.

Ons bezoek aan Townsville was van korte duur, woensdag 14 september ging om 09:00 de wekker om naar Magnatic Island te gaan. De ferry vertrok vanuit de haven van Townsville. Toen we bijna bij de ferry waren kwamen we erachter dat we onze koeltas waren vergeten, waar ons eten voor drie dagen in zat. De mevrouw van het Hostel was zo lief om terug naar het hostel te rijden en ons als een speer naar de ferry brengen.

Bij aankomst in het hostel kwam er bericht uit Nederland waardoor de rest van de dag onze gedachten daar waren. We hebben het rustig aan gedaan. We hebben die dag een jongen en een meisje ontmoet uit Nederland en een jongen uit Finland. Super leuk groepje. We hoorde dat dat vrijdag een full moon party was op het eiland. Ik dacht gelijk aan de full moon party waar ik met Iris en Chanise ben geweest op koh phangan. Dit feest mochten we natuurlijk niet missen en we boekten een nacht bij.

We hadden van meerdere mensen gehoord dat om 16:15 er heel veel vogels (kleine papegaaien, naam vergeten..) naar een plek bij het hostel kwamen en dat we hen konden voeren. We kregen een handje voer in ons hand en wat er toen gebeurde was bizar: Er kwamen tientallen prachtige volgens op ons af. Ze zaten op ons hoofd en armen. Wat hebben we gelachen. Om 22:00 waren we uitgevloerd (zoals elke avond) en gingen we slapen.

Donderdag was onze chill dag. We pakten de bus naar arcadia beach om te snorkelen. De zee was wild waardoor we niet veel visjes hebben gezien. Ondanks dat hebben we het heerlijk gehad op het strand. Ook hebben we deze dag wallabies gevoerd. Deze dieren lijken op kleine kangaroes en leven in het wild op Magnatic Island, helemaal leuk!

Vrijdag was de dag waar wij het meest naar uitkeken tijdens ons verblijf op Magnatic Island: Om 10:00 uur stonden we klaar om de koala tour te doen. Het enige wat we wisten was dat we een koala konden vasthouden en dat er ook een slang was die je om je nek kon krijgen. Ik zei gelijk dat ik dat niet wilde doen en Sarah wilde dat wel heel graag doen (je kan wel zien wie de stoerste van ons is). Het was een tour van twee uur en we hebben een kleine krokodil vastgehouden, eten met ons mond open gegeven aan een vogel en een soort grote hagedis op ons hoofd gehad. Daarna kwam het moment van de waarheid: de slang, en niet zomaar een, het was een python. Ik zag hem en dacht: dit moet ik doen anders ga ik spijt krijgen. Gelukkig viel het super mee met hoe eng we het vonden, maar wat voelde wij ons stoer daarna! Niet iedereen kan zeggen dat ie een python om zijn nek heeft gehad. Ook het moment met de koala was er een om nooit te vergeten.

Savonds was het tijd voor de full moon party. We namen de tijd ervoor om ons klaar te maken alsof we in Almere gingen stappen en om 19:30 pakte we de bus naar een ander hostel, omdat daar de mensen aan het drinken waren met wie we gingen. Toen we aankwamen bij de full moon party hoorde we dat je niet binnen komt zonder legitimatiebewijs. Je raadt het al, die lag in het hostel. Wij konden dus weer terug en arriveerde een uur later op het feest. Over het feest zelf.. Slechte muziek, rare dansjes overal maar we hebben het gelukkig erg gezellig gehad met de groep waar we mee waren.

De volgende dag was het alweer tijd om onze spullen te pakken en om naar onze volgend bestemming te gaan: Arlie Beach. Hier staat op de planning: Whitehaven Beach (we raden het voor eigen bestwil af om het op te zoeken op internet)

We zijn nu drie dagen in Arlie Beach. Wat we hier allemaal beleefd hebben kunnen jullie in het volgende verslag lezen. Kusjesss uit Australië!

• 19 September 2016 - 18:07

Danna:

Omg heb jij die slang om je nek gehad!!!!!??????

• 20 September 2016 - 01:18

Iris:

Super leuk om je zo te volgen mop! Echt gaaf dat je met die slang op de foto bent geweest!! Je bent stoerder dan je denkt:)