The beginning... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Daphne Bruggen - WaarBenJij.nu The beginning... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Daphne Bruggen - WaarBenJij.nu

The beginning...

Blijf op de hoogte en volg Daphne

10 September 2016 | Australië, Cairns

En daar stonden we dan. Er was een heel uitzwaai comité op Schiphol. Het afscheid was was lastiger dan verwacht, maar wat hadden we er zin in. De eerste stop was Dubai. Het vliegtuig waar we mee gingen was het grootste vliegtuig wat wij ooit hadden gezien. Eten en drinken was gratis. Inclusief alcohol, waar wij natuurlijk flink gebruik van hebben gemaakt. Naast ons zat een jongen waar we al snel mee aan de praat raakten. Toen hij vroeg waarin wij waren afgestuurd waren en antwoorden: Bachelor of Social Work keek hij een beetje raar en vroeg verbaasd of dat een Bachelor studie ik. Blijkbaar is Social Worker niet bij iedereen bekend, want hij dacht dat wij gestudeerd hadden om straten schoonmaker te worden.

Op Dubai hadden we een stop van 2 uur om vervolgens de lange reis naar Brisbrane af te leggen. Een zit van 14 uur, maar wel drie stoelen met z'n tweeën, dus was het prima te doen. Allebei prima geslapen in het vliegtuig en toen stond ons de volgende opgave te wachten: 8 uur lang wachten op Brisbane op een uitgestorven vliegveld. Ook dit viel ons gelukkig mee en konden niet wachten tot we eindelijk onze reis konden beginnen.

3 vluchten en 40 uur later eindelijk aangekomen in Cairns. We werden door iemand van het Hostel opgehaald. Helaas moesten we nog 3,5 uur wachten tot we onze kamer in mochten. We hebben een beetje de buurt verkend en wat boodschappen gedaan. Verder rustig aan gedaan en om half 12 lagen we allebei op 1 oor.

De volgende dag gingen wij om 10:00 uur bij de receptie om een trip naar Green Island te boeken. Gelukkig was er nog plek en een uur later stonden we in de haven. Het was ongeveer drie kwartier naar het eiland. We hadden op het eiland 4 uur de tijd om te zwemmen en te snorkelen. Het eiland was prachtig en het snorkelen was leuk, maar we verwachten dat we nog veel mooiere plekken te zien krijgen. Terug in het hostel gingen we voor het eerst koken (in Australië is het normaal om elke avond te koken. Elk hostel is voorzien van een grote keuken en meerdere koelkasten). Het werd noodels en een tosti. Geen culinair hoogstandje, maar je moet toch wat. Na het eten zijn we naar het centrum van Cairns gegaan om een drankje te doen. Vanaf het hostel gaan er gratis busjes naar het centrum en ze halen je ook weer op.

Het is alweer tijd om onze backpack in te pakken en ons klaar te maken voor de volgende plek: Mission Beach. Een rit van ruim twee uur dus dat wordt een makkie voor ons.

• 10 September 2016 - 16:34

Iris:

Leuk verslag mop! Ben al benieuwd naar de volgende xx

• 10 September 2016 - 18:09

Mieke:

Leuk om zo met jullie mee te beleven meiden. Keep going.

• 10 September 2016 - 19:02

Joop De Pope:

leuk!

• 10 September 2016 - 19:06

Selma:

Leuk Daphne om je zo te volgen. Blijf leuke stukjes schrijven. Dat is zo leuk voor het thuisfront. Veel plezier!

• 10 September 2016 - 20:28

Danna:

Goed begin!!!!

• 12 September 2016 - 16:35

Joke:

Alles is al gezegd, sluit me aan bij de vorige sprekers