Onvergetelijke momenten! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Daphne Bruggen - WaarBenJij.nu Onvergetelijke momenten! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Daphne Bruggen - WaarBenJij.nu

Onvergetelijke momenten!

Blijf op de hoogte en volg Daphne

05 Oktober 2016 | Australië, Byron Bay

Bedankt voor alle leuke reacties op de eerdere reis verslagen. Leuk om te horen dat jullie het met plezier lezen!

Voordat jullie onze avonturen van de afgelopen week gaan lezen, willen wij eerst even stilstaan bij het prachtige land Australië en de mensen hier, want daar heb ik nog niks over geschreven.
Australië is een prachtig land (maar dat komt vast niet als een verrassing), maar wat Australië nog mooier maakt zijn de mensen hier. Iedereen is vriendelijk en beleefd. Als je een winkel binnen komt zeggen ze altijd: 'hello, how are you?' of: 'hey, how is your day?', 'what are your plans for today?' We wisten niet echt of we echt moesten zeggen wat onze plannen waren, maar nu maken we overal een gezellig praatje. Echt overal waar we komen is iedereen vrolijk en vriendelijk. Australië doet ons soms ook aan Amerika denken, vooral de grote steden en als we in kleine dorpjes zijn zeggen we tegen elkaar: 'hier kan zo de bus van all you need stoppen en iemand afleveren'. We genieten van elke dag en elk moment.

Oké, op naar de afgelopen week want er valt weer genoeg te vertellen. Aangekomen in Brisbane kwamen we terecht in een mega hostel. Het voelde voor ons als een hotel met het top punt de rooftop met uitzicht over Brisbane. Het zal geen verassing voor jullie zijn dat we gelijk een bezoekje brachten aan de winkelstraat. Forever21, Zara en H&M, we namen voor alle winkels de tijd. Savonds kwam ik erachter dat ik iets heb gedaan, wat nu al gekroond is tot de meeste blonde actie van de reis: Ik was mijn bril kwijt. Uiteindelijk bleek dat ik hem was vergeten in het vorige hostel. Na veel telefoontjes (ik word nog pro in Engels) zeiden ze dat ze hem op zouden sturen naar Gold Coast. Helemaal priem. Voor de tweede dag in Brisbane hadden we een doel: een selfie maken met een kangoeroe. Daarvoor gingen we naar Lone Pine koala sanctury. Dat is een natuurpark met dinges, veel verschillende soorten volgens en natuurlijk Koala's en kangoeroes. We zijn tot de conclusie gekomen dat een selfie maken met een kangoeroe een olympische sport moet worden. Na wat uurtjes in het park doorgebracht te hebben riepen de winkels ons weer en savonds trakteerde we onzelf door uiteten te gaan.

De volgende dag was er geen zonnestraal in Brisbane te zien, maar in de middag pakten we de bus naar de volgende bestemming.

GOLD COAST (SURFERS PARADISE)
Een uur van Brisbane ligt Surfers Paradise. Daar aangekomen bleek er wat mis te zijn gegaan met de reservering, waardoor we even moesten wachten. Er werd ons door het hostel een drankje aangeboden. Wij dachten dat zal vast een cola zijn, maar toen we ook alcohol zagen staan was voor ons de keuze niet moeilijk: een malibu cola en een whiskey cola.

Voor de volgende dag stond er op de planning om een bezoek te brengen aan movie world. Alleen hoorde we een avond van te voren dat de rijen zo lang zijn in verband met de school vakantie. Aangezien dat we best geïrriteerd kunnen worden van (schreeuwende/huilende) kinderen om ons heen leek het ons geen goed idee om te gaan. Het werd dus een bezoekje aan het strand (ook geen straf voor ons). Eerst natuurlijk weer mijn morning run gedaan, wat een beleving was dit. Om 08:00 stond ik op de boulevard en ik was niet de enige met het plan om de dag sportief te beginnen. Mensen waren hun surfbord aan het schoonmaken, moeders liepen in sportkleding achter hun kinderwagen en er waren nog veel meer andere hardlopers. Ik snap waarom, want wat is dit een mooie plek om te hardlopen. Het was ook mijn beste run tot nu toe, 5km!!

Met een voldaan gevoel lag ik de rest van de dag op het strand. We hadden een beetje het gevoel alsof we in Miami waren. Aan het strand stonden hele hoge hotels. Na een dagje strand gingen we een beetje door het stadje lopen. De afgelopen weken zijn we vaak sushi restaurants tegengekomen, elke keer loopt het water ons in de mond, dus toen we er weer een tegenkwamen moesten we natuurlijk even kijken. 10 dollar voor 4 rollen sushi en een drankje. Daar hoefde wij niet overna te denken en een minuut later zaten wij heerlijk te genieten van de sushi.
Savonds kwamen de oude wijfen in ons weer naar boven en we lagen om 22:00 weer in ons bed. We wilde gaan slapen tot ineens de stres een beetje toesloeg.
We zouden de volgende dag naar Byron Bay gaan, maar we konden geen hostel vinden. Het was zowel weekend als school vakantie. Ook in het hostel waar we verbleven konden we geen nacht langer blijven. We zagen onzelf al met de backpacks op het strand slapen. Maaaar, zoals veel dingen vaak goedkomen, kwam ook dit goed. Na wat gepuzzel konden we nog een nachtje blijven alleen zouden we wel allebei in een andere kamer slapen.

Het werd dus nog een strand dagje. Aan  het eind van de middag pakte ik mijn spullen om naar een andere kamer te gaan. Gelukkig wel op dezelfde verdieping. Ik wist dat ik pro ben ik troep maken, maar dat ik een nieuw wereldrecord kon maken met troep maken in een kamer (volgens mij geen logische zin) verbaasde ik mijzelf ook mee. Ik sliep op de kamer met een Nederlands jongen en meisje die in Brisbane wonen en een weekendje weg zijn. Klikte erg goed tussen ons 4 en na wat drankjes en spelletjes bij het hostel was het moment daar: Voor het eerst in drie weken gingen we naar een club. Erg leuke avond, maar de mensen.. Echt jersey shore typetjes: alles nep, korte jurkjes of opgepompte mannen die extreem dronken waren. We voelden ons wel erg basic maar vonden dat helemaal prima.

BYRON BAY.
De plek waar we zoveel leuke verhalen over hebben gehoord. Nu was het tijd om er heen te gaan. We zaten in het Nomads hostel, hetzelfde hostel als waar we in Cairns zaten en dus geen goede ervaringen mee hebben. Aangezien het, het enige beschikbare hostel was hadden we weinig keuze. Aangekomen bij het hostel waren de medewerkers erg aardig en behulpzaam in tegenstelling tot het hostel in Cairns.
We hebben twee meiden uit Nederland ontmoet waar het erg gezellig mee is en die 22 december precies dezelfde vlucht naar Nederland nemen! Hoe toevallig weer..

Het was weer tijd voor een strand dagje. Voor het eerst in drie weken had ik geen rust in mijn kont toen we lagen, gelukkig had Sarah daar ook een beetje last van en zijn we na een uur weggegaan om de winkeltjes te bekijken. Savonds zijn we met de twee andere meiden en flessen wijn naar het strand gegaan.

Vanmorgen ging om 09:00 de wekker. We gingen met ze vieren de Cook lighthouse walk lopen. Weer een zware klim maar wederom de moeite waard. Onderweg kwamen we op het meest oostelijke punt van Australië, bijzonder om daar geweest te zijn. Het eindpunt was een vuurtoren met prachtig uitzicht. Om 13:15 zouden we opgehaald worden om te gaan kajakken. Gelukkig waren we eerder terug in het hostel, want het bleek dat we al om 12:45 werden opgehaald. Daar gingen we dan, jut en jul in een kajak opzoek naar walvissen en dolfijnen. Wat was dit een geweldige ervaring. Eerst waren de walvissen nog erg ver weg, dit vonden we al heel bijzonder, ondanks dat we ze bij Fraser Island van dichterbij hebben gezien. Dit kwam omdat we nu zelf veel lager op het water waren. Toen we verder gingen werd er naar iets gewezen tussen de kajakken, wij dachten een schildpad. Tot we ineens een gek geluid hoorde en naae links keken, op nog geen twee meter afstand kwam er een walvis boven het water uit. Ondanks dat we natuurlijk een beetje bang waren was dit wel een geweldig moment.

Nu zitten we in de bus onderweg naar Sydney. Een rit van 13 uur. Het plan was om te vliegen maar de vliegtickets werden met het half uur duurder. Dan maar mezelf volgooien met slaappillen en hopen dat we als we aankomen in Sydney weer kunnen zeggen: 'dit viel echt heel erg mee'.

Liefs uit Aussie!!

• 05 Oktober 2016 - 15:55

Peter:

Lief! Wat een belevenissen en mooie momenten! Geniet van de vele mooie dingen die nog komen gaan...en vergeet niet om alles vast te leggen wat jullie nog gaan zien en doen!
    Love ya!!! XXX

• 05 Oktober 2016 - 16:45

Sjoerd:

He nichtje
    wat een geweldige verhalen komen zo veel herinderingen terug door al je verhalen en foto's.
    Hopelijk ga je nog veel mooie dingen zien en beleven. Ga je ook nog richting Alice spring?
    Geniet van Sidney
    Groetjes sjoerd

• 05 Oktober 2016 - 19:06

Danna:

Jeeeeeetje wat klinkt deze maand al geweldig! En jullie gaan nog zoveel meer leuke dingen doen!!!
    Jaloers hier hoor!

Kus

• 05 Oktober 2016 - 19:23

Anique:

Klinkt goed dames!!! Blijf vooral genieten van deze geweldige ervaring!! ❤️