eilanden - hostel in Ecuador - massages - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Daphne Bruggen - WaarBenJij.nu eilanden - hostel in Ecuador - massages - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Daphne Bruggen - WaarBenJij.nu

eilanden - hostel in Ecuador - massages

Blijf op de hoogte en volg Daphne

06 December 2016 | Thailand, Krabi

Voordat ik begin aan onze avonturen van de afgelopen week wil ik nog even een leuk weetje met jullie delen over Vietnam. We hebben in 24 dagen 2634 Kilometer afgelegd, dit hebben wij gedaan met 1 trein reis, 5 busritten en drie vluchten

Oké, weten jullie dat ook weer. Zoals gezegd zijn we aan onze laatste deel van de reis begonnen. Een week eerder dan gepland, maar in verband met het weer moesten we helaas twee plekken overslaan. We zijn ook een beetje hals over kop naar Phuket gegaan. We waren In Da Lat en Rachida en Nikita vlogen een dag later naar Hanoi om vervolgens naar huis te gaan. Maarja, en wij dan? We hadden geen idee wat we nog wilden zien in Vietnam en waren nu in een stad met een vliegveld. Dus we besloten op dinsdag avond dat we de volgende dag naar Phuket zouden gaan. Maar dat was makkelijker gezegd dan gedaan, voor de tickets betaalde je de hoofdprijs en als we wat hadden gevonden bleek de vlucht al vol te zitten. Als er iets is wat wij de afgelopen maanden niet hebben gehad is het stress, maar toen begon de stress een klein beetje te komen. Maar zoals altijd alles is dit ook goed gekomen. 3 vluchten geboekt om naar Phuket te komen en daarna uitgeput nog een hostel gevonden. De volgende ochtend zeiden we om 08:00 onze nieuwe lieve vriendinnetjes gedag. We hebben drie weken met hun gereisd. Het was raar om zonder hun verder te gaan, maar samen redden wij ons ook (dus jullie hoeven je geen zorgen te maken Nikita en Rachida!! Haha)

Oké vlucht nummer 1 om het land te verlaten was van Da Lat naar Ho Chi mihn. We hadden daar drie uur overstap tijd om vervolgens door te vliegen naar Bangkok en vanaf Bangkok vlogen we naar Phuket. Om een een of andere manier was dit een mega vliegtuig die nog voor geen kwart was gevuld, dus we hadden lekker drie stoelen per persoon. Alles verliep zo soepel qua overstappen enzo dat we een paar keer tegen elkaar zeiden: 'wanneer krijgen we een tegenslag, want dit past niet bij ons'. Nou die tegenslag die kregen we tijdens de laatste vlucht toen ik de boekingsbevestiging erbij pakte van het hostel. Ik zag namelijk dat we hostel ik Ecuador hadden geboekt!! Dus onze tip van de dag luidt: 'als je stress hebt en het even zat bent, check alles wat je boekt drie keer'! We konden er wel om lachen en hebben op het vliegveld direct een nieuw hostel geboekt.

Drie vluchten op 1 dag. Je zou denken dat mijn vliegangst ondertussen minder of zelfs weg is, maar ik kan jullie vertellen dat het helaas niet zo is!! De ene keer gaat het beter dan de andere keer, maarja wie wat van de wereld moet zien moet zijn angsten aangaan.

Aangekomen op Phuket kwamen we aan bij ons hostel aan met privé kamer! Daar straf je ons niet mee. Snel ons bed opgezocht zodat we de volgende dag fris en fruitig waren. We gingen een scooter huren om lekker over het eiland te touren. Alleen begon het al vrij snel te regenen, snel een ontbijt tentje opgezocht en daar gewacht tot het minder ging regenen. Helaas kan je in Thailand soms lang wachten voordat zo een bui voorbij is, dus we gingen maar verder in de regen. Gelukkig zijn de wegen goed op Phuket, dus dat was weer een zorg minder. Onze strand dag viel in duigen en wat ga je dan doen? Juist, een massage! Na de massage was het gestopt met regenen en scheen zelfs de zon, vol gas naar het strand om eerst wat te eten en daarna lekker te zonnen. Savonds wilden we onzelf op sushi belonen en gingen richting het centrum. Ik kan je vertellen het is een groot gekkenhuis, waar we aten was de binnenplaats van een super mooi winkelcentrum, maar op het moment dat je er uitkwam vloog de drank, muziek, drukte en de lady boys je om de oren. Leuk om even gezien te hebben maar ik was blij dat we hier niet lang bleven.

De volgende dag was het tijd voor het tweede eiland: koh phi phi. Het eiland dat bekend staat om het feesten. We hadden een hostel geboekt zonder te kijken met hoeveel personen je op een kamer ligt, want er waren nog maar weinig betaalbare hostels over. We kwamen op een kamer voor 16 personen terecht!! Naast ons zat nog een kamer met 16 personen en met ze alle hadden we maar drie hokjes waar een douche en wc in zaten. Dat werd dus even vier nachten afzien! Savonds zagen we ons oude reis vriendinnetje weer waar we het noorden van Thailand mee hebben gereisd. Ons andere reis vriendinnetje is helaas naar huis gegaan omdat ze ziek was, maar nu was er een ander meisje uit Nederland overgekomen. Gezellig met elkaar gegeten en savonds een drankje en een dansje op het strand gedaan. De volgende dag waren we aardig brak, dus dat werd een dagje bakken op het strand (ook geen straf natuurlijk!). savonds hebben we nog wat drankjes gedaan en daarna moesten we alweer afscheid nemen van Laura en Julia (maar gelukkig niet voor lang).

De dag erna gingen we naar een ander strandje waar we de wel beruchte schommel foto hebben gemaakt! (sorry kris, ik weet dat je jaloers bent ly!!). smiddags trokken de donkere wolken samen boven koh phi phi en kwam er een mega regenbui aan. We wilden een hike gaan doen voor een mooie zonsondergang, maar daar hebben we voor gepast. Heel toevallig liepen we op de weg terug langs een massage salon, goh vervelend zeg. Je moet toch wat! We gingen vroeg slapen (toch iets later dan gepland want als je hostel naast een bar zit is het best lastig) want de volgende dag was het tijd voor het volgende eiland: Koh Lanta. We trakteerde onszelf op een privé kamer, want we blijven toch luxe paardjes! Helaas was het bewolkt dus na de lunch zijn we lekker in bed gekropen om expeditie robinson te kijken en daarna een middag dutje te doen. Savonds gingen we gezellig met ze vieren aan het strand eten. Die avond was er ook een half moon party saar en ik zeiden Laura en Julie gedag en gingen vol goede moed naar de strand tent. Ik weet niet wat dat is met ons, maar ook deze party was een aanfluiting. Na een drankje zijn we naar weer naar huis gegaan.

De eerste volle dag op het eiland huurden weer samen een scooter en gingen richting het zuiden rijden. Eerst stopten we bij een restaurant waar ze glutenvrij brood hebben, daar moest ik natuurlijk eten. Het was zo fijn om weer brood te eten en helemaal dat beleg erop! love it! Helaas kom je nauwelijks glutenvrije tentjes tegen dus mijn maaltijd sochtends is yoghurt met fruit, smiddags rijst of pad thai en savonds rijst of pad thai. Na bijna drie maanden begint het mij een beetje tegen te staan, maarja nog even doorzetten. We hebben heerlijk de hele dag over het eiland getoerd en gestopt bij verschillende stranden. Maar onze favoriete strand was Bamboo Bay, want daar hadden ze super hoge golven. Het kind kwam weer in ons naar boven.

De volgende dag vonden we het hoog tijd voor een tour. Heerlijk een dag met de boot weg, beetje snorkelen en bruin worden. Ik zeg niks meer aan doen! Bij de eerste stop hadden we er nog zin en hebben drie kwarier tussen prachtige vissen gezwommen en een paar keer van de boot afgesprongen. Toen we verder gingen varen stopten we na 10 minuten alweer voor de volgende stop, we hadden echt geen zin om weer het water in te gaan, toch maar gedaan want wie weet waren hier de vissen nog mooier. NOT!! Na 2 minuten zaten we dan ook weer op de boot. De volgende stop was op een eiland voor de lunch.We dachten echt: bij wat voor toeristische attractie zijn wij nu weer terecht gekomen. Het hele strand was vol met mensen en we moesten op onze handdoek op het strand eten. Okeeee, wij zijn de beroerdste niet, dus we doen gewoon vrolijk mee. Na de lunch hadden we het stiekem ook wel een beetje gehad, maar we moesten nog een uur. De laatste stop was bij een grot waar je doorheen moest (80 meter) zwemmen, waar je vervolgens mij een hele mooie binnenplaats kwam met een heel klein strandje. Snel go pro pakken en foto's maken, die lol was van korte duur want na 1 foto was de batterij leeg!!! Dus gingen we maar een beetje in het water liggen, volgens mij hebben we aardig wat foto's van mensen verpest doordat we erop staan, maarja wij gaan foto's, zij ook geen foto's! (grapje). Daarna gingen we 'eindelijk' naar huis, het was een prima tourtje.

Dag drie pakten we weer onze vertrouwde scooter om naar ons favoriete strand te gaan, daar hebben we de hele dag doorgebracht om vervolgens op de mooiste locatie te lunchen. Onderweg kwamen we nog apen tegen op de weg en ook een slang!

De volgende dag pakten we de speed boot naar koh lipe. De boot zou er 3 uur over doen in plaats van 6 met de ferry. We moesten aardig wat geld neerleggen dus we verwachten ook wel wat, we weten nu dat je beter niks kan verwachten hier dan valt het altijd mee. We hebben drie uurhutje mutje met een vreemde naast ons gezeten en het begon ook te regenen waardoor het ook naar binnen regende. Je moet er wat voor over hebben om op een paradijs terecht te komen.

Over koh lipe kan ik helaas heel kort zijn. de eerste dag heeft het de hele dag geregend (kunnen jullie al raden waar we onzelf mee getrakteerd hebben?) savonds zeiden we tegen elkaar: al is het bewolkt, we gaan hoe dan ook in de zon liggen. Zo gezegd, zo gedaan. Qua temperatuur was het heerlijk dus wij waren de hele dag op het strand te vinden. Die nacht had Sarah slecht geslapen dus ging ik alleen ontbijten om vervolgens weer het bed in te duiken want het leek erop dat ook deze dag niet veel goeds beloofden. Maar toen........ jullie raden het nooit, brak om 12:00 uur de zon door. We wisten niet hoe snel we onze bikini aan moesten trekken om naar het strand te gaan. Het was stralend mooi weer, dus onzelf ingesmeerd met olie en bakken maar. Je kon gewoon een eitje op ons bakken, zo heet was het. We waren weer helemaal opgevrolijkt en hadden weer goede hoop. We besloten dan ook om een nacht bij te boeken. We zouden eigenlijk de volgende dag naar Krabi gaan, maar we wisten dat het daar nog slecht weer was. Helaas was het ons niet gegund, want ook de zon op Koh Lipe was ver te zoeken. Dat werd een dagje spelletjes spelen en........ een massage!!! savonds lagen we er vroeg in, want vanmorgen ging optijd de wekker om naar Krabi te gaan. Toen we bepakt en bezakt naar het strand liepen hoorden we bij aankomst dat de boten vandaag vanaf het strand aan de andere kant van het eilanden zouden vertrekken. Jullie snappen vast dat we not amused waren. Zien wij er soms uit dat wij voor onze lol met deze backpack oplopen om vervolgens een andere kant opgestuurd te worden? Bij de boot aangekomen wisten we niet wat we zagen, hoe moesten deze mensen op die boot passen? Maarja, in Thailand kan alles en als het niet kan, zorgen ze wel dat het kan. Gelukkig was het maar anderhalf uur. Vervolgens moesten we nog vier uur in een busje en toen kwamen we eindelijk bij ons hostel aan. Het is de hele dag prachtig weer geweest, dus we hopen dat dit de komende dagen zo blijft.

We zijn ervan op de hoogte dat er op sommige eilanden een noodtoestand is in verband met de overstromingen. Onze planning is om daar volgende week te zijn, we hopen dat we er naar toe kunnen, maar dat moeten we nog even afwachten.

Hele dikke kus! xx

• 06 December 2016 - 17:51

Mieke:

Jullie slijten nog van al die massages. :-)).
    Nog ff genieten van al het moois daar.

• 06 December 2016 - 20:51

Anique:

Heerlijk allemaal meiden! Je klinkt al echt als een doorgewinterde glutenvrije eter zus!