Alweer drie weken onderweg! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Daphne Bruggen - WaarBenJij.nu Alweer drie weken onderweg! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Daphne Bruggen - WaarBenJij.nu

Alweer drie weken onderweg!

Blijf op de hoogte en volg Daphne

27 September 2016 | Australië, Brisbane

Next stop: Arlie Beach. Om 19:00 uur kwamen we aan met de Greyhound bus, bij een donkere en afgelegen bushalte. Taxi bellen en binnen een paar minuten bracht hij ons naar het hostel.
Toen we de taxi uitstapten kregen een cultuur shock... de hele reis komen we in rustige hostels en hangt er een hele chille sfeer, maar dit was een druk, gezellig en lawaaierig zuip hostel/café. Het leek nu wel alsof we weer op vakantie waren in Rhodos. Niet iets waar wij op dat moment zin in hadden, maar omdat we in het hostel sliepen kregen we voor 7,50 dollar een hoofdgerecht en een drankje (wijn, wijn!), waardoor we het een toch wel leuk hostel vonden..

Wanneer je in Australië wat besteld bij een hostel, krijg je vaak een pieper ding mee. Wanneer je eten klaar is, begint dat te piepen en kan je je eten ophalen, erg handig! Toen we ons eten hadden opgehaald leek het net alsof we voor het eerst lunch pauze hadden op de middelbare school. Daar stonden we dan als twee brugklassers met eten in onze handen te zoeken naar een plekje tussen alle dronken mensen.. Uiteindelijk achterin in een hoekje beland met nog net geen broodtrommeltje..

Mijn wekker ging om 07:45 uur voor een morning run. Hoe mooi het rennen was in Mission Beach, zo saai was het hier. Er was geen lange weg langs het strand waar je kon rennen, dus ik heb weet ik veel hoevaak hetzelfde rondje gerend. Daarna was het tijd om weer een bezoekje te brengen aan de supermarkt. Onze inspiratie van wat we moeten eten raakt nu al langzaam op. Waar zijn onze ouders die altijd voor ons koken?! Nadat de koeltas weer tot de nok was gevuld konden we onze favoriete bezigheid weer doen: liggen en bruin worden en wanneer het zó heet is en er bijna een eitje op ons lichaam gebakken kan worden, verplaatsen we ons naar het water. Er was midden in het park een mega zwembad (lagoon) waar we de hele dag gelegen hebben, heerlijk! Door het warme weer hadden we natuurlijk wel zin in een ijsje, achteraf iets minder vanzelfsprekend want we hebben letterlijk een uur gezocht naar een ijsje.. Uiteindelijk hebben we toen maar wijn gekocht, je moet het ergens mee compenseren. Bij de lagoon werd het steeds drukker met kinderen, waar we op het zachts gezegd vrij weinig zin in hadden. Uiteindelijk hoorde we dat de schoolvakantie in Queensland is begonnen, dat verklaard een hoop.. Doei rust

Na een culinair hoogstandje (een ready meal dat opgewarmd moest worden in de magnetron) was het tijd voor een wijntje op het balkon, samen met een kamergenoot. Voordat we het wisten was de fles op en gingen we opnieuw naar de winkel. We lagen weer vroeg in bed, want de volgende dag was het tijd voor whitehaven!!! Een strand dat één van de mooiste stranden van de wereld is. Om 06:00 uur ging de wekker en hebben we onzelf met pijn en moeite uit bed weten te krijgen.
We werden op de hoek van de straat opgehaald en naar de haven gebracht. Daar stond een zeilboot op ons te wachten. Het was ongeveer 2 uur varen naar whitehaven. Er werd ons verteld dat we onderweg walvissen en dolfijnen tegen konden komen. Gelukkig waren er genoeg mensen op de boot die dat in de gaten hielden, want zodra de zon scheen deden we onze ogen dicht om te zonnen. Natuurlijk hebben we ook van het prachtige uitzicht genoten. We zijn inderdaad dolfijnen tegengekomen. Aangekomen bij het eiland werden we in groepjes van 8 personen in een reddingsbootje naar het strand gebracht. We moesten ongeveer 800 meter omhoog lopen en wat we toen zagen is niet te beschrijven. Het is het mooiste wat ik ooit gezien heb. We hadden uitzicht over het witste strand en het blauwste water wat je je kan bedenken. Na een tijd alleen maar foto's te hebben gemaakt, hebben we nog even zonder camera's genoten van het prachtige uitzicht. Daarna hebben we zelf op het mooie witte strand gelegen en uiteraard wat foto's gemaakt in het kristal blauwe water.

MACKAY.
Na Arlie Beach stond Mackay op de planning. Een busrit van 4 uur. Toen we aankwamen moesten we een taxi pakken naar het hostel. Laten we het erop houden dat dit hostel een beginnersfout was. We kwamen terecht op een camping en we sliepen in een stacaravan met vier slaapkamers. Het chille was wel dat we onze eigen kamer hadden. Er moest weer boodschappen gedaan worden, maar de dichtstbijzijnde supermarkt was in het centrum (20 minuten met de auto). De eigenaar van het Hostel moest in de stad zijn dus we mochten meerijden en hij zou ons na de meeting weer ophalen.
Toen we weer 'thuis kwamen' ging de eigenaar samen met Sarah de pingpong tafel opzetten en kregen we een biertje van hem. (ja jullie lezen het goed, Daphne is aan het bier). Ondanks dat de locatie het saaiste ooit was, hebben we een top avond gehad met veel gezelligheid met wat locals, spelletjes en drank.

De volgende dag gingen we alweer weg omdat er echt niks te beleven was. Rockhampton werd het. Ook dit hostel lag een beetje afgelegen want ook hier moesten we voor de supermarkt 20 minuten lopen. De planning was om uiteten te gaan, maar we konden niks vinden en uiteindelijk zijn we bij de MC Donalds beland. Onwijs leuk uiteten geweest!

Waar we ook zijn, Sarah en ik maken er overal een feest van. Of we nou ergens in the middle of nowhere zitten of in een super druk zuiphostel slapen, of zoveel lopen dat we pijn in onze benen hebben en struikelen (ja.. Aantal keren gebeurd), of als we simpel met een drankje of boekje op eem ballon/terras zitten: we genieten overal van!

Hervey Bay was de volgende bestemming. We hadden daar een kamer voor vier personen wat we wel even fijn vonden na een paar onrustige nachten. Tijdens het maken van onze lunch kwamen we in contact met twee Nederlandse meiden. Zij gingen helaas die middag weer weg maar we konden wel nog een paar uur met z'n allen naar het strand. Er was gelijk een super leuke klik. Zij reizen alleen precies het tegenovergestelde van ons waardoor we niet langer samen konden zijn. Maar..... Zij komen een dag na ons aan in Bangkok dus kunnen we gezellig met z'n vieren door het noorden van Thailand reizen! Superleuk.

In eerste instantie hadden we voor een nacht geboekt, omdat we buiten Fraser Island niet wisten wat er nog meer te beleven viel in Hervey bay. Gelijk de eerste dag boekte we twee nachten bij omdat het anders toch wel erg krap werd. De volgende dag ging weer vroeg mijn wekker om hard te lopen, het was erg verleidelijk om te blijven liggen maar ik ben blij dat ik gegaan ben want het was mijn beste run tot nu toe. Verder hebben we lekker rustig aan gedaan. Toen we bij het strand aankwamen begon het te regenen, we maakte gelijk een links omkeerd naar huis om een middag dutje te doen. Die avond was het dan eindelijk zover. De eerste keer echt uiteten in Australië, daarna snel naar bed want we werden de volgende dag om 06:20 opgehaald om naar Fraser Island te gaan.

Laten we het er op houden dat wij erg goed zijn in beginnersfouten, want wij dachten dat we op het eiland met een auto werden rondgereden, zodat we alle mooie plekjes te zien kregen (dit hoorde wij namelijk van iedereen). Maar helaas. We werden gedropt op het eiland met de woorden: 'veel plezier, de boot terug gaat om 17:00'. Uiteindelijk bleek er op site in kleine lettertjes te staan dat we onszelf moesten vermaken op het eiland. Dus dat deden we maar met op het strand liggen. Niet wat we ervan verwacht hadden, maar zeker geen straf. Desondanks hebben we een top dag gehad want we hebben walvissen gezien. Ze waren op nog geen 20 meter afstand van ons. Wat zijn die beesten groot zeg.

Nu zitten we in Brisbane, waar het 3 weken geleden voor ons allemaal begon met een overstap van 8 uur. Alleen kunnen we nu gelukkig wel de stad bekijken! Na 1 dag houden we al van Brisbane maar dat komt in het volgende verslag!

Bye mateeee

• 27 September 2016 - 17:19

Mieke:

Lieve Meiden,

Wat super leuk geschreven weer. Zie het helemaal voor me. Goed dat je je conditie op peil houdt Daphne. Trots op je ( en niet alleen daarom hoor). Blijf genieten en hou ons lekker op de hoogte.

• 27 September 2016 - 18:45

Yvonne:

Hey Daphne, wat fijn om te lezen dat jullie het zo leuk hebben daar down under.
    En wat een prachtige dingen zien en beleven jullie. Veel plezier op je volgende avontuur en geniet van elke dag. XXX

• 28 September 2016 - 08:49

Maaike:

Hey ladies,

Wat een mooie verhalen en Daphne, ik ben oprecht blij voor je dat er wijn is hahah.
    Geniet van jullie reis en van elkaar, zie jullie in Nederland weer

Liefs Maaike

• 28 September 2016 - 23:52

Kelly Bastiani :

Lieve meiden,

Zo leuk om dit steeds te lezen, ik hoor Daphne af en toe gewoon praten!

Wat een toffe dingen maken jullie mee en idd, jullie vermaken je wel met zn tweetjes. Geniet maar lekker, want voor je het weet is het voorbij!

Veel liefs,

Kelly